Obrazovanje je ključ za stvaranje inkluzivnog društva, a matematika temeljna vještina koja omogućuje razvoj logičkog razmišljanja i rješavanje problema. Projekt „Inkluzija počinje (ranom) edukacijom“ osmišljen je s ciljem povećanja svijesti o važnosti matematičkog obrazovanja u inkluziji djece s teškoćama u obrazovni sustav. Poseban naglasak stavljen je na primjenu Numicon metode, inovativne i znanstveno dokazane metodologije koja omogućuje jednak pristup učenju matematike za svu djecu, uključujući i djecu s intelektualnim teškoćama.

Projekt je usmjeren na učitelje razredne nastave, odgojitelje i stručnjake koji rade s djecom u ranom obrazovanju i osnovnim školama. Cilj je omogućiti im stručno usavršavanje kako bi mogli koristiti Numicon metodu u odgojnim skupinama i nastavi,  i time olakšati djeci s teškoćama integraciju u redovne škole.

Ciljevi projekta:

  • Osposobiti učitelje, odgojitelje i stručnjake za primjenu Numicon metode u matematičkom obrazovanju djece svih sposobnosti.
  • Poboljšati inkluziju djece s teškoćama kroz edukaciju učitelja koji će primjenom Numicon metode omogućiti svim učenicima jednak pristup obrazovanju.
  • Podizanje svijesti o važnosti matematike u uspješnom obrazovnom putu djece, posebno onih s teškoćama u učenju.
  • Uključiti Numicon metodu kao standard u radu s djecom svih sposobnosti, smanjujući broj djece koja ne uspijevaju završiti osnovno školovanje u redovnim školama.

Što je Numicon metoda?

Numicon metoda, razvijena od strane Oxford University Pressa, predstavlja jednu od najučinkovitijih metoda za učenje matematike. Posebno je prilagođena djeci s intelektualnim teškoćama jer koristi vizualne prikaze, konkretne materijale i simboličke zapise koji pomažu djeci razumjeti matematičke pojmove kroz iskustvo i manipulaciju.

  • Pomaže djeci razviti matematičke vještine kroz igru i konkretne manipulacije.
  • Smanjuje strah od matematike i potiče pozitivan stav prema učenju.
  • Poboljšava razumijevanje osnovnih operacija, poput zbrajanja, oduzimanja i množenja.
  • Razvija logičko razmišljanje i fleksibilnost u rješavanju problema.
  • Omogućuje inkluzivnu nastavu u kojoj sva djeca mogu aktivno sudjelovati i napredovati.

Stručna obuka učitelja i odgojitelja ključna je za širenje ove metodologije u obrazovnim ustanovama, čime se stvaraju jednake prilike za svu djecu.

Kako se Numicon prilagođava različitim obrazovnim skupinama?

  • Edukacija za odgojitelje (priprema za školu)
    U predškolskim ustanovama rano matematičko obrazovanje ključan je temelj za uspješan prijelaz u školu. Numicon omogućuje djeci da kroz igru razviju osnovne matematičke vještine, čime se smanjuje frustracija i negativan stav prema matematici.

Cilj: Osposobiti odgojitelje za rad s djecom kroz Numicon metodu kako bi se u predškolskoj dobi usvojili osnovni matematički pojmovi i razvilo razumijevanje brojeva.

  • Edukacija za učitelje (prvi razredi osnovne škole)
    U školskom okruženju primjena Numicon metode omogućuje djeci s teškoćama ravnopravno sudjelovanje u nastavi i usvajanje osnovnih matematičkih koncepata. Kroz rad s manipulativima, učenici razvijaju dublje razumijevanje brojeva, što dovodi do veće uspješnosti u matematici i smanjuje rizik od ponavljanja razreda.

Cilj: Osposobiti učitelje za primjenu Numicon metode kako bi svim učenicima omogućili efikasan i zabavan način učenja matematike.

Numicon i inkluzija – ključ za uspjeh

Jedan od najvećih izazova inkluzivnog obrazovanja je prilagodba metoda i kurikuluma za djecu s teškoćama. Mnoga djeca s intelektualnim teškoćama imaju poteškoće u učenju matematike, što im otežava uspješan nastavak redovnog obrazovanja. Numicon metoda omogućuje inkluzivan pristup matematici jer koristi konkretne materijale i vizualizacije koji pomažu u razumijevanju apstraktnih matematičkih pojmova.

  • Djeca s teškoćama dobivaju priliku za učenje u inkluzivnom okruženju.
  • Djeca urednog razvoja unapređuju svoje matematičke vještine kroz inovativne metode.
  • Učitelji i odgojitelji imaju konkretne alate za rad s djecom različitih sposobnosti.

Ovaj pristup osigurava uspješnu integraciju svih učenika u redovni obrazovni sustav.

Kako osigurati uspješnu implementaciju?

  • Certificirana edukacija učitelja, odgojitelja i stručnjaka u suradnji s Oxford University Pressom.
  • Razvoj materijala za odgojitelje, učitelje i stručnjake, te mentorstvo u primjeni metode
  • Organizacija kontinuiranih edukacija za odgojitelje, učitelje i stručnjake kako bi primjena metode bila dugoročno održiva.
  • Podrška u prilagodbi kurikuluma kako bi se djeci s teškoćama omogućila ravnopravna prilika za uspjeh u obrazovanju.

Zaključak

Projekt „Inkluzija počinje (ranom) edukacijom“ omogućit će širenje Numicon metode u obrazovne ustanove širom Hrvatske, pružajući učiteljima, odgojiteljima i stručnjacima potrebnu edukaciju za rad s djecom različitih sposobnosti.

Ovim pristupom stvaramo obrazovni sustav u kojem sva djeca imaju jednake prilike za uspjeh u matematici, čime ih pripremamo za sigurniju budućnost i uspješno uključivanje u društvo.

Pridružite nam se i budite dio promjene!

Više informacija o edukacijama dostupno je ovdje.

Komentari su onemogućeni